W swej odpowiedzi z 2 lutego, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk odmówił spełnienia postulatu ZZR KORONA dot. likwidacji funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Istotą 10 funduszy promocji jest obciążenie podmiotów skupujących mleko, a także od czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w zakresie produktów rolno-spożywczych w wysokości od 0,1% do 0,2% wartości netto (w przypadku roślin oleistych). Te wpłaty służą, by ileś osób mogło sobie robić "wycieczki". Tymczasem zdaniem Ministra:
ZZR KORONA będzie dalej upominać się o zniesienie obowiązku wpłat na rzecz funduszy promocji, zwłaszcza że fundusze te realnie nie przyczyniają się do wzrostu sprzedaży czy eksportu. Ministerstwo nie było w stanie wskazać, żadnej konkretnej czynności, z której wynikałoby że taki skutek wskutek działania funduszu nastąpił.